Een dagje vrij - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Eric - WaarBenJij.nu Een dagje vrij - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Eric - WaarBenJij.nu

Een dagje vrij

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

22 Januari 2019 | Thailand, Kanchanaburi

Ik zit nu weer in een tuinkamer met alles erop en eraan, hier blijf ik tot het einde van mijn reis.

Gisteren klopte een Engelse dame aan bij onze researchkamer die op zoek was naar informatie van haar opa.
Andrew was er niet, dus zelf maar aan de slag gegaan en haar opa gevonden in de database van 105.000 records.
Beneden is een uitdraai voor haar gemaakt en ze wil volgend jaar met haar moeder terugkomen om haar het verhaal te kunnen laten zien.
Het TBRC verzorgd hiervoor speciale trips, die naast dat er dieper wordt ingegaan op het verhaal van de spoorlijn er langs de belangrijke plekken wordt gegaan en ook naar de plaatsen waar het betreffende familielid heeft gezeten.
Een fijn gevoel om iemand weer wat op pad te kunnen helpen.

Na een aantal dagen werken aan de database heb ik bijna vierkante ogen. Vandaag dan ook mijn eerste vrije dag genomen.

Eerst maar eens naar het oude stadsdeel gelopen. Over de markt gelopen, zoals vaak in Azië een bijzondere belevenis. Er is werkelijk alles te krijgen en zoals je kunt zien heeft de slager zijn vlees mooi uitgestald.
Door naar het JEATH War museum, maar daar waren we in 2017 ook al geweest en was toen niet wereldschokkend, dus maar geen geld meer aan besteed. Wel weer een foto gemaakt van het praalgraf van een geliefde monnik.
Vanmiddag naar de brig over de river Kwai gelopen, het was daar een stuk rustiger. Aan de overzijde is een groot stuks vlak en kaal gemaakt, daar wordt straks ook weer gebouwd. Er is straks niet veel meer over van de originele ligging van de brug.
Uiteindelijk dus meer dan 12 km gelopen door de stad en weer wat aan mijn kleurenschema gewerkt.
Poom vond het maar ver en vreemd, stuurde me plaatjes van fietsen en scooters.

• 22 Januari 2019 - 15:02

Lenie Gottmers-Husselman:

Goed en belangrijk werk Eric waar veel mensen blij mee zijn.
    We spreken uit ervaring.

• 28 Januari 2019 - 06:20

Piet V/d PLoeg:

Beste Eric ik hoor de van jou van Carla dat je drie maand op reis bent vrijwilligerswerk , goed plan hoor, ik probeer je een beetje te volgen.

Geniet er maar van!

• 28 Januari 2019 - 06:23

Piet V/d Ploeg:

Dit is een gebied waar je vaker bent geweest, waarvan je ons hebt verteld tijdens het bezoek bij jullie