Aan het werk - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Eric - WaarBenJij.nu Aan het werk - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Eric - WaarBenJij.nu

Aan het werk

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

17 Januari 2019 | Thailand, Kanchanaburi

Al weer een week in Thailand, de tijd vliegt om.
Na een paar dagen inwerken moet het nu echt gaan gebeuren.
Ondertussen mijn work permit ook gekregen (zie foto), dus ik hoor er helemaal bij.
Vandaag de hele dag research werk gedaan, vertalen en aanvullen van de database v.w.b. Nederlandse krijgsgevangen die aan de Birma Spoorweg hebben gewerkt.
Voor de genisten onder jullie: de eerste vier heb ik al gevonden.

Ik zag een paar dagen geleden het reisverslag van Will en Gerard voorbij komen en zag dat ze naar Kanchanaburi kwamen. Even een reactie gestuurd om ze evt. te ontmoeten; het blijken echte globetrotters te zijn die ook de mensen van het TBRC goed kennen.
Will heeft de vertaling geschreven van het verslag van lkol Warmenhoven die direct na de bevrijding als net bevrijde gevangene bij de Japanners naar binnen stapte en verklaarde dat hij de spoorweg vanaf dat moment overnam.
Toevallig had ik dat boek “de dodenspoorlijn” van lkol Warnenhoven ook net gelezen: indrukwekkend en vooral goed om ook de technische achtergronden van de spoorweg te leren.
Gisteravond gezellig gekletst en samen gegeten bij Mangisteen, een top tentje met heerlijk origineel eten vlak om de hoek. Ik denk dat ze er een vaste klant bij hebben.


  • 17 Januari 2019 - 13:09

    Anneke Holwerda:

    Wat ontzettende leuk Eric om je zo te volgen en goed dat je al wat resultaat hebt.
    Een klein beetje jaloers ben ik wel hoor. Door jouw verslag waan ik mezelf ook weer
    in Thailand. Zou het leuk vinden als je ook nog iets van mijn vader te weten zou komen,wie weet....
    Ik blijf je volgen hoor. Lieve groet Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Eric

Gek op reizen, al heel wat van de wereld gezien, maar er is nog steeds een hoop te ontdekken.

Actief sinds 08 Jan. 2019
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 4962

Voorgaande reizen:

18 Mei 2019 - 24 Juni 2019

Road to the North cape

09 Januari 2019 - 04 April 2019

Thailand, revisited

Landen bezocht: