Mijn missie zit er op - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Eric - WaarBenJij.nu Mijn missie zit er op - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Eric - WaarBenJij.nu

Mijn missie zit er op

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

03 April 2019 | Thailand, Kanchanaburi

Ik zit op mijn kamer in het Guesthouse en ik heb net mijn koffer gepakt en ingeschecked voor de vlucht van morgen. Het zit erop, de 3 maanden zijn voorbij gevlogen. Vanmiddag ga ik naar een hotel op het vliegveld in Bangkok en morgen dus terug naar Nederland.

Sinds de laatste blog het Rod en ik samen intensief gewerkt aan de database en hebben we nu uiteindelijk 2 letters helemaal klaar. Voor de letter A betekent dit bijv. dat we uiteindelijk slechts van 8% van de namen geen verdere informatie hebben kunnen invoeren, maar van de anderen kunnen we wel veel informatie verstrekken.

Daarnaast zijn we weer twee keer up-country geweest. De eerste keer om de locatie te zoeken van een klein Nederlands kamp waar Nederlanders aan een weg hebben gewerkt en ook Nederlanders zijn overleden.
Rod heeft een reconstructie aan de hand van luchtfoto’s, kaartjes en verhalen gedaan. Hij heeft deze locatie een paar jaar geleden al gevonden. Nu zijn we teruggeweest en bewijzen van het kamp gevonden en de overblijfselen van de brug die ook in de verhalen van het kamp word beschreven.

In begin mei komt National Geographic een documentaire maken in de serie van Nazi Megastructures, maar dus nu van de Japanners in Azië.
Er komt dus ook een aflevering over de Railway waarin Rod ook een rol krijgt. Dit weekend zijn we op verkenning geweest op een van de locaties waar mogelijk gefilmd gaat worden. Een van de onderwerpen zijn de tunnels en opstellingen die de Japanners bij Sangklaburi bij de Drie Pagoden pas hebben gemaakt, om zich te kunnen verdedigen tegen de Britten uit Birma. Vlak voor het einde van de oorlog zijn hier ook weer krijgsgevangenen ingezet om onder erg slechte omstandigheden en waarbij helaas ook Nederlanders overleden.
De tunnels zijn dwars door de berg gegraven om zo vanuit een hinderlaag de tegenstander te kunnen uitschakelen.
Nu in het het droge seizoen is de helling begaanbaar en de tunnel ligt er nog mooi bij.
Voor een van de lezers van deze blog is dit een heel bijzondere plaats en Rod en ik hebben hier dan ook samen bij stil gestaan.

Gisteravond was mijn farewell party. Terry had dit geregeld als afscheid van mij van de hele staf. Een super avond, heerlijk eten en geweldig gezelschap op een raft met zicht op de brug.
Een mooie afsluiting van mijn 3 maanden hier, mooie speeches van Terry en Rod, waarmee ik nu ook officieel lid ben van de TBRC familie.

Ik heb met Rod afgesproken dat ik op afstand aan de database blijf werken om de Nederlandse gegevens verder aan te vullen.

Dit was het dan, over 6 weken ga ik weer door met de volgende blog over de reis van Samantha en mij naar de Noordkaap.

Eric






  • 03 April 2019 - 05:39

    Piet V/d Ploeg:

    Welkom Thuis in Wapenveld.

    Wij hebben genoten van jou verslagen Eric.

    Hartelijke groet en tot ziens Piet en Henny uit Augustinusga.

  • 03 April 2019 - 06:22

    Anneke Holwerda:

    wat een ongelooflijke tijd heb jij gehad Erik. Het doet mijn hart weer sneller kloppen voor Thailand.
    Wens je een hele goede thuisreis en wat zullen ze blij zijn als je weer thuis bent.
    Groeten Anneke

  • 03 April 2019 - 08:19

    Lenie Gottmers-Husselman:

    Eric ik kijk uit naar je mooie verhalen en foto's en wens je goede reis terug naar ons kikkerland.

    Hartelijke groeten ook van Aad
    Lenie

  • 03 April 2019 - 11:33

    Will:

    Hallo Eric,
    Door jouw reis en mijn "waarbenjij.nu" verslagen zijn we in contact gekomen, hebben we een aantal dagen gezamenlijk in Kanchanburi doorgebracht (en lekker gegeten) en zijn we medeleden van de TBRC-familie.
    We hebben genoten van je vervolgverslagen en wat mooi dat je zoveel werk hebt verzet met de database. Ook weer een bijzondere ontdekking bij Sangklaburi. Ik ben ook heel benieuwd naar de documentaire van NG.
    Ik zag al mooie beelden van je afscheidsfeest op FB.
    We wensen je een voorspoedige reis naar huis en hele fijne dagen met je familie. Je hebt ook weer iets om naar uit te kijken, ga je ook een verslag bijhouden van de tocht met je dochter naar de Noordkaap?
    En.....een keertje afspreken!
    Hartelijke groeten, ook van Gerard,
    Will

  • 04 April 2019 - 06:04

    Tijs:

    Hoi Eric,
    Klinkt alsof het volgens je ambitieuze plan is gegaan. Goed om te lezen dat je er in Nederland mee verder blijft gaan en ben benieuwd naar je volgende reis naar het mooiste land van Europa.
    Tot snel.


  • 05 April 2019 - 15:09

    Jos Geelen:

    Voorlopig Veel beter dan een 20-uurscontract bij de ouwe baas.
    Respect voor deze onderneming.
    Gr Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Eric

Gek op reizen, al heel wat van de wereld gezien, maar er is nog steeds een hoop te ontdekken.

Actief sinds 08 Jan. 2019
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 4960

Voorgaande reizen:

18 Mei 2019 - 24 Juni 2019

Road to the North cape

09 Januari 2019 - 04 April 2019

Thailand, revisited

Landen bezocht: