Einde van de vakantie - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Eric - WaarBenJij.nu Einde van de vakantie - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Eric - WaarBenJij.nu

Einde van de vakantie

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

25 Februari 2019 | Thailand, Kanchanaburi

Onze korte vakantie zit er weer op. Gisteren Carla en Marsha weer in Bangkok naar het vliegveld gebracht. Wel een vreemd gevoel om hier weer alleen in Thailand achter te blijven en ‘s avonds weer alleen in een restaurant te zitten.

Na het vorige verslag dat eindigde met de trip met Rod zijn we naar Ayutthaya gegaan. Een prachtige oude stad met heel veel tempels en ruïnes uit de tijd dat Ayutthaya nog de hoofdstad van Thailand was. De stad is vernietigd door de Burmezen, zoals ik al eerder schreef, niet direct de vrienden van de Thai.
De eerste dag een mooi boottocht rond de oude binnenstad gedaan bij zonsondergang. Vooral bij de laatste tempel gaf dit prachtige kleuren op de ruïnes.
De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en op ons gemak (ook vanwege de hitte) de tempels in de stad verkend. O.a. Het beroemde boedhahoofd tussen de wortels.

Aan het einde van de middag door naar Bangkok, een mooi hotel in de oude binnenstad op loopafstand (niet voor Marsha) van diverse mooie bezienswaardigheden met een zwembad op het dak. De eerste dag rustig aangedaan omdat we in Ayutthaya al veel hadden gedaan. In de avond naar de beroemde Khao San Road gegaan: de beroemde backpackers road waar iedereen moet zijn. Waanzinnig druk, alles te koop: vooral gefrituurde schorpioenen en ander ongedierte, of bijv. krokodil aan het spit.
We hebben het maar wat tradioneler gehouden, daar lekker gegeten en vooral gekeken wat er allemaal rondloopt.
De volgende dag naar het Grand Palace. Een waanzinnige drukte met duizenden en duizenden bezoekers. Een prachtig complex met schitterende decoraties en natuurlijk boedha’s maar veel en veel te druk.
Daarna naar What Po, het tempelcomplex van de liggende boedha. Al wat rustiger, maar nog steeds druk. Na nog een blik op de tempel van de dageraad te hebben geworpen zijn we vanwege o.a. De hitte maar weer naar het hotel gevlucht vanwege de hitte.
Nog een laatst gezamenlijk diner in een klein restaurantje vlakbij het hotel en daarna was de pret weer over. Marsha en Carla weer een lange vliegreis naar het koele Nederland en ik weer naar Kanchanaburi waar het gisteren 38 graden was.

Vandaag we aan het werk bij TBRC, vooral samen met Rod zaken doornemen en uitzoeken.

• 25 Februari 2019 - 13:43

Piet V/d Ploeg:

Heel apart die gebouwen en beelden, toch mooi dat Carla en Marsha even bij jou waren, veel plezier toegewenst de komende tijd.

hartelijke groet van Piet en Henny

de temperatuur is hier overdag rond de 12 graden, 40 jaar geleden lag hier in februari heel veel sneeuw.